Bajnai kordont bontott, Orbán MTI-t alázott

Kordon- és szabálybontással indult ez a szép, felhős, tavaszi vasárnap Budapesten. Bajnai megmutatta, hogy őt nem lehet kitiltani, Orbán letiltotta az MTI fotósát, a Fidesz kitiltotta a 444.hu-t.
Hirdetés

Elbontotta Budapesten a Madách tér és a Rumbach Sebestyén utca torkolatában lévő kordonokat – tucatnyi aktivista segítségével – Bajnai Gordon, az Együtt-PM szövetség vezetője vasárnap reggel.

Bajnai bannolta a kordont

A volt miniszterelnök a kordonbontás után sajtótájékoztatón azt mondta, “tisztességtelen, pitiáner és hazug” dolog volt a kivitelezőtől és az önkormányzattól, hogy kordonnal kerítette el azt a területet, amelyre ők korábban már bejelentették: ott fogják várni a választási eredményeket.
 
A kordonbontással jelezni akarták: élni fognak a jogukkal, elmennek szavazni, és este az eredetileg meghirdetett helyre, a Madách térre várják szimpatizánsaikat, ott várják majd az eredményeket. A kordonbontás ideje alatt a területen ott volt néhány rendőr is, de nem avatkoztak közbe. 
 
A mandiner.hu szerint nem az önkormányzat tartott be az Együtt-PM-nek, hanem az építkezés régebb elkezdődött, és hétvégén ért a tervezett eredményváró helyszínére.
 

Orbán bannolta az MTI-t

Hiába jelent meg az MTI fotósa abban a XII. kerületi szavazókörben, ahol reggel 8-kor Orbán Viktor adta le a szavazatát, az utolsó pillanatban a főszerkesztő telefonon felhívta, hogy mégsem kell kép a miniszterelnökről – írja az Index. 
 
Az MTI eddig nem is adott ki fotót arról, hogy a miniszterelnök szavaz, holott később szavazó politikusokról már publikált képeket. Ez az MTI történetében példátlan – értékeli az Index, amely szerint a legvalószínűbb magyarázat az, hogy a miniszterelnök vagy a stábja inkább Orbán saját fotósának képeit látná szívesen az MTI-ben. Az Index úgy tudja, az ügy miatt kisebb botrány tört ki az MTI-ben.
 
A hvg.hu-nak Lencsó Rita kommunikációs igazgató azt nyilatkozta, hogy egyeztetett a hírigazgatóval, és “a hírt az MTVA nem kommentálja”. A lap úgy értesült, hogy a Miniszterelnökség a Magyar Nemzet Online-tól kért fotót.
 

És egy meglepi bannolás:

a 444.hu tegnap este tudta meg, hogy munkatársa mégsem mehet a Fidesz eredményvárójáról tudósítani. Bár előtte a portál kérését a párt jóváhagyta, szombaton a döntést megváltoztatta arra hivatkozva, hogy annyi külföldi szeretne ott jelen lenni, hogy a 444.hu és a cink.hu munkatársai már nem férnének be.
 

Frissítés:

Majd kiderült, hogy a Magyar Narancs se fér be a Fideszhez, az MTV és a Hír TV pedig a Demokratikus Koalíciónak nem fér bele.
 
Az Index válaszul ma bannolja a Fideszt és a DK-t: a szerkesztőség szerint a nyilvánosság ilyen korlátozása a pártok részéről érthetetlen és elfogadhatatlan, ezért tudósítói ott lesznek ugyan ezeknek a pártoknak az eredményváró esti rendezvényén, de szolidaritásból az akkreditációt igénylő területekre nem lépnek be.
 
Címlapkép: MTI. Fotó: Máthé Zoltán
Hirdetés