RMDSZ-alapítványi segítséggel nyitott belvárosi éttermet Kelemen Hunor korábbi sajtótanácsosa

Nagy-Debreczeni Hajnalka férje, az Iskola Alapítvány kuratóriumi elnöke bérelte neki az üzlethelyiséget.
Hirdetés

Az RMDSZ által működtetett Iskola Alapítványtól bérelt egy 200 négyzetméteres helyiséget a Kolozsvár központjában álló Jósika Palota földszintjén az a cég, amelynek társtulajdonosa Nagy-Debreczeni Hajnalka, Kelemen Hunor RMDSZ-elnök január elején lemondott sajtótanácsosa, a maszol.ro portált kiadó, szintén RMDSZ-alapítású Progress Alapítvány igazgatótanácsának elnöke – írja az Átlátszó Erdély.

Az Iskola Alapítvány kuratóriumának elnöke Nagy Zoltán, Nagy-Debreczeni Hajnalka férje.

Az üzlethelyiséget, amelyben az elegáns L’Alchimiste étterem 2016 végén megnyílt, az Iskola Alapítvány vette bérbe magánszemély tulajdonosától 2015 októberében, tíz évre. A szerződésben pedig szerepel egy olyan kitétel, miszerint a tulajdonos beleegyezik abba, hogy az Iskola Alapítvány főbérlőként a helyiséget bérbe adja Nagy-Debreczeni Hajnal cégének, a Videbor kft-nek.

Bár az Iskola Alapítvány alapszabálya lehetővé teszi, hogy céget hozzon létre, a Videbor kft-ben nincs részesedése, így a rendkívül forgalmas helyen megnyílt étterem profitjából sem kap semmit. Mi több, az alapítvány átvállalt egy sor azonnali kiadást, így a szerződés megkötésekor fizetendő, 30 ezer eurót kitevő első hat hónapnyi lakbért, illetve a 15 ezer eurós garanciát, sőt, az épület meggyengült boltozatait is megerősíttette – 31 ezer euróért.

Nagy-Debreczeni Hajnal cége ezeket a befektetéseket apránként téríti meg az alapítványnak úgy, hogy valamivel magasabb lakbért fizet neki, mint az Iskola Alapítvány a tulajdonosnak.

Hirdetés

Az RMDSZ által 1996-ban alapított Iskola Alapítvány közpénzekből működik.

További részletek az Átlátszó Erdély honlapján.

Nagy-Debreczeni Hajnal 2015-ben keveredett botrányba, akkor ugyanis kiderült, hogy évente közel 44 ezer lejes fizetést kap a Kolozsvári Rádiótól, noha a szerkesztőségben senki nem látta dolgozni. Nagy Debreczeni akkor azt mondta, nincs összeférhetetlenség a rádiós és az RMDSZ-es munkája között, később azonban lemondott közmédiás állásáról. Azonban továbbra is az RMDSZ által delegált tagja a közszolgálati televízió (TVR) igazgatótanácsának.
Hirdetés