Besokalltak a tévénézők a Colectiv tragédiájáról szóló tudósítások miatt

Száz panaszból viszont csak egyetlen esetben állapított meg vétséget az Audiovizuális Tanács.
Hirdetés

A bukaresti tűzvész óta eltelt két hét alatt közel száz panasz érkezett az Országos Audiovizuális Tanácshoz (CNA), melyben a televíziónézők kifogásolták, ahogy egyes csatornák bemutatták a tragédiáról szóló híreket. Egyetlen esetben szabtak ki büntetést: a Digi 24 hírtelevíziót 10 ezer lej kifizetésére kötelezik.

Az RCS&RDS tulajdonában lévő csatorna szakmai vétséget követett el azzal, hogy november 2-án egy túlélő névtelenül közzé tett nyílt levelére alapozva egy négy perces riportot készített, melyet anélkül adott le, hogy

kikérje a fejetlenséggel gyanúsított hatóságok álláspontját.

A névtelen túlélő több internetes oldalon is közzé tett nyílt levelében azt írta, időben sikerült kimenekülnie a Colectivből, így szemtanúja volt a sürgősségi hatóságok mentési akciójának. Bár az illetékes minisztériumok szerint a hatóságok példásan helyt álltak a mentésben, a névtelen szemtanú szerint óriási káosz volt a tragédia helyszínén. Több áldozatot mentettek ki a túlélők, mint maguk a tűzoltók – állította.

Hirdetés

A CNA azt is kifogásolta, hogy a Digi 24 nem említette meg a forrást, ahol a szemtanú közölte a nyílt levelet. A médiatanács figyelmeztetésben részesítette a Kanal D-t és a Romania TV-t is, mert felvételeket közöltek az áldozatok hozzátartozóiról,

mellyel megszegték a veszteséget szenvedő személyek jogait.

A CNA azt követően büntetett, hogy több parlamenti képviselő azt kérte, bocsássák el Laura Georgescu tanácselnököt, mert nem reagált a hírtelevíziók Colectivvel kapcsolatos szenzációhajhász túlkapásaira.

A tanácshoz érkező panaszok többsége arra vonatkozott, hogy a csatornák nem készítették fel a nézőket a riportfilmek leadása előtt, hogy felkavaró képsorok következnek.

Hirdetés