Erkölcsi elégtétel
pazs
2016. október 12. szerda, 18:57
A közszolgálati televízió etikai bizottsága állást foglalt az ügyben.

Megsértették a Román Televízió (TVR) etikai kódexét azok a tudósítások, amelyek a Beatrice augusztusi kolozsvári koncertjéről kerültek adásba a TVR központi csatornáin – állapította meg szerdán közzétett állásfoglalásában a közszolgálati médium etikai bizottsága.

A hírről Gergely Balázs, a Kolozsvári Magyar Napok főszervezője is beszámolt a Facebook-oldalán:

A tudósítások azt sugallták, hogy irredenta rendezvénysorozat zajlik Kolozsváron, és úgy értelmezték, hogy az együttes XX. század című dala kedvező fényben tüntette fel Sztálint, Hitlert és az Iszlám Államot - szögezi le az etikai bizottság állásfoglalása.

Az etikai testület az ügy kilenc érintettjét meghallgatva egyhangúan megállapította, hogy a riport készítői az etikai kódex hat pontját hágták át, köztük a legfontosabbat, miszerint a közszolgálati újságírónak tiszteletben kell tartania az igazságot, a vitás témákat pedig részrehajlás nélkül kell kezelnie.

Az etikai bizottság szerint Diana Apahidean riportja félrevezető, mert nem mutatja be megfelelőképpen a dal elhangzásának kontextusát, egy régebbi koncertfelvétel bevágásával azt a benyomást kelti, mintha az ominózus irredenta dal a kolozsvári fellépésen hangzott volna el, valamint alkalmasnak bizonyult arra, hogy a médiában ürügyet szolgáltasson a Kolozsvári Magyar Napok elleni támadásokra.

A Diana Apahidean külső munkatárs által forgatott anyagot Adrian Rozenberg felelős szerkesztő a kolozsvári regionális stúdióban nem engedte adásba, egyoldalúnak ítélte, és kiegészítését javasolta. Ennek ellenére a TVR központi csatornáinak híradóiban többször is adásba került. Az anyagba a bukaresti szerkesztők is „belenyúltak", így a nézőket már csak egy rosszul látható felirat figyelmeztette, hogy a nyitó képsor nem a mostani kolozsvári koncerten készült.

A bizottsági ülés teljes jegyzőkönyve román nyelven itt olvasható el. A testületnél Gergely Balázs, a Kolozsvári Magyar Napok főszervezője, az ActiveWatch sajtófigyelő civil szervezet és a TVR kolozsvári regionális stúdiójának 29 alkalmazottja tett panaszt, a tudósítások tendenciózus jellegét kifogásolva.

comments powered by Disqus
A bejegyzés trackback címe: http://foter.ro/trackback/17536
A visegrádi négyek kormányfői a bevándorlásról, a Brexitről és az EU jövőjéről tárgyaltak, és még Oroszországnak is odaszúrtak kicsit.
Alapfokon, persze. Ami azt jelenti, hogy még hosszú lesz az út a börtöncelláig.
Egy elit katolikus leányiskola elit apácák indította története akkor is izgi, ha nem érted a kolozsvári szlenget.
Tüntetések zavarták meg az álomutazást.
Már ami az 1848-as forradalmat illeti. A román nézőpont szerint legalábbis. Azért időnként érdemes megfogózni olvasás közben.
Ahogy Erdély meg a Bánság sem. Sabin Gherman írása.
Kereken 99 évvel ezelőtt döntöttek az egyesülésről, mely előkészítette a december 1-jei román nemzetgyűlést. Hurrá, ünnepeljünk!
A NATO és a legfelsőbb védelmi tanács már jóváhagyta, de a parlament is rá kell bólintson.
A Temesváron született, de hollywoodi sikereket is elérő rendező irányításával az elmúlt hétvégén megkezdték a forgatást Csehországban.
Ebből a szövegből mindent megtudhat az igazságszolgáltatással kapcsolatos törvényeket módosító törvénytervezetek parlamenti hullámáról. A hideg kiráz.
A világ vezető kisebbségvédő szervezetéről van szó.
Visszatér a címkékre az Igazi Csíki Sör elnevezés.
A jelentést Tőkés László és Szilágyi Zsolt ismertette.
A színházi világnap előtt két nappal történt az incidens.